باشگاه فانکشنال بانوان و آقایان سعادت اباد شمال شهرک غرب تهران

باشگاه فانکشنال بانوان و آقایان سعادت اباد شمال شهرک غرب تهران : با افزایش محبوبیت ورزش فانکشنال در جامعه تناسب‌اندام، تمرینات فانکشنال چیزی است که بیشتر کلاس‌های تمرین گروهی در آن گنجانده می‌شوند. این نوع تمرین برای همه افراد سودمند است و بسیار موردتوجه بدنسازان و ورزشکاران بوده است. هنگامی که به طور منظم انجام شود، از صدمات جلوگیری می‌کند، انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد و به بدن کمک می‌کند تا پس از صدمات بهبود یابد.

تمرین فانکشنال ریشه در فیزیوتراپی دارد. تمرینات فانکشنال پس از جنگ جهانی اول پدیدار شد، زمانی که سربازان با صدماتی به خانه بازگشتند که بر عملکردهای اساسی روزانه مانند راه‌رفتن، خم شدن، نشستن و ایستادن تأثیر می‌گذاشت. فیزیوتراپی آن‌ها بر ایجاد قدرت مرکزی و تحرک تأکید داشت که تقریباً برای تمام حرکات ضروری است.

در طول سال‌ها، بدنسازی، پاورلیفتینگ و سایر رشته‌ها تمرکز را از بهبود حرکات واقعی به انجام اهداف خاص تناسب‌اندام، مانند ایجاد فیزیک مشخص و عضلانی معطوف کرده‌اند.

ایدئولوژی تناسب‌اندام مدرن با تأکید بر حرکات ترکیبی (چند مفصلی) به‌جای تمرینات ایزوله (تک گروه عضلانی) دوباره بر عملکرد متمرکز شده است. با انجام این کار، تجهیزات تناسب‌اندام به مواردی مانند لوله‌های اسلش، طناب‌های جنگی، کیسه‌های شن، کتل بل، و مربیان تعلیق، همراه با ابزارهای سنتی بیشتری مانند توپ‌های پزشکی، هالتر و دمبل گسترش یافت.

درباره تمرینات فانکشنال

تمرینات تناسب‌اندام فانکشنال، همان‌طور که از نام آن پیداست، ماهیت کاربردی دارند. آنها بر اساس حرکات پیچیده و چند زنجیره‌ای طراحی شده‌اند که بدن هر روز در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده می‌کند. متخصصین تناسب‌اندام و تغذیه بر این باورند که اهمیت تمرین عملکردی این است که کل بدن را برای فعالیت‌های روزمره آموزش می‌دهد. این تمرینات برای افراد در تمام سنین و سطوح تناسب‌اندام خوب است. این ورزش حتی در بین بدنسازان و سایر ورزشکاران نیز محبوب است.

ورزش فانکشنال ده‌ها سال است که وجود داشته است و افراد جامعه تناسب‌اندام آن را ناآگاهانه انجام می‌دهند. این روش محبوبی است که توسط فیزیوتراپیست‌ها در طول توان‌بخشی استفاده می‌شود.

دقیق‌ترین توضیحی که در مورد تمرین عملکردی یافتیم «آموزش بدن برای فعالیت‌های انجام‌شده در زندگی روزمره» آمده است. آموزش عملکردی ریشه در توان‌بخشی دارد که در آن فیزیوتراپ‌ها تمرین‌هایی را برای بیماران آسیب‌دیده خود انتخاب می‌کنند تا از نزدیک حرکاتی را که بیماران باید بتوانند در خانه و/یا در محل کار انجام دهند، به‌منظور اصلاح اختلالات حرکتی یا توان‌بخشی از آسیب، تقلید می‌کنند. آنها می‌توانند به سرکار بازگردند یا تمام فعالیت‌هایی را که باید در خانه انجام دهند، دراسرع‌وقت انجام دهند.

تمرین فانکشنال بر تمریناتی متمرکز است که عضلات شکم و کمر را هدف قرار می‌دهد و باعث تقویت هسته مرکزی برای انجام ایمن وظایف روزانه می‌شود. در کلاس‌های ورزشی یا هنگام کار با یک مربی شخصی، ​​تمرینات فانکشنال اغلب شامل استفاده از تجهیزاتی مانند کتل بل و باندهای لاستیکی و تمرین‌هایی مانند اسکات، پرش، لیفت و دد لیفت است.

باشگاه ریستارت کلاب با بیش از 5 سال سابقه، یکی از مدرن ترین باشگاه های ems یا xbody کشور بوده که با کادر و مربیان مجرب با رزومه درخشان به ورزشکاران کشور خدمات ارائه می کند. تمام تلاش مربیان و کادر باشگاه این است که به صورت کامل و حرفه ای با شما همکاری کرده تا به نتایج دلخواهتان دست یابید.

ثبتنام باشگاه ایکس بادی نیاوران

تمرینات فانکشنال بر حرکات تمرکز دارد نه عضلات

«متخصصان» در تمرینات فانکشنال اغلب از نوارها و توپ‌های ورزشی، تمرینات با وزنه آزاد، تمرینات پلایومتریک و اخیراً تمرینات تعلیق در تلاش برای آماده‌سازی بدن در یک محیط ناپایدار استفاده می‌کنند. استدلال آنها این است که تقلید (عمدتاً ورزشی) فعالیت‌ها و مهارت‌ها در یک محیط ناپایدار مؤثرترین راه برای بهبود قدرت، تعادل، هماهنگی، استقامت و چابکی است.

از منظر عملکردی، بیشتر روتین‌های باشگاه دو مشکل دارند:

  1. آنها به‌جای الگوهای حرکتی (مانند هل دادن، کشیدن، بلندکردن، گام برداشتن، راه‌رفتن، خزیدن، پریدن، چمباتمه زدن) به گروه‌های عضلانی فردی (دوسر بازو، ساق پا، چهار سر، همسترینگ و غیره) آموزش می‌دهند.
  2. آنها معمولاً فقط در صفحه ساژیتال حرکت رخ می‌دهند. این شامل حرکات روبه‌جلو و عقب است که شامل اکثر تمرینات کلاسیک مانند اسکات، چرخش عضله دوسر و حتی دویدن است.

نکته اینجاست: حرکت انسان معمولاً در یک‌زمان یک گروه عضلانی را جذب نمی‌کند و مطمئناً به یک سطح حرکت محدود نمی‌شود.

حرکت در سه سطح حرکت رخ می‌دهد:

1. ساژیتال (جلو و عقب)

2. جلویی (پهلوبه‌پهلو)

3. عرضی (چرخشی)

اما تمرینات عملکردی چیزهای بیشتری از گنجاندن حرکات ترکیبی و تمرینات “غیر ساژیتال” مانند لانژ جانبی و برش معکوس دمبل در روتین شما وجود دارد.

باشگاه ریستارت کلاب با بیش از 5 سال سابقه، یکی از مدرن ترین باشگاه های ems یا xbody کشور بوده که با کادر و مربیان مجرب با رزومه درخشان به ورزشکاران کشور خدمات ارائه می کند. تمام تلاش مربیان و کادر باشگاه این است که به صورت کامل و حرفه ای با شما همکاری کرده تا به نتایج دلخواهتان دست یابید.

ثبتنام باشگاه ایکس بادی نیاوران

مزایای ورزش فانکشنال و تمرینات آن:

وزن آزاد بدن را بر ماشین‌ها ترجیح می‌دهد.

عضلات را از طریق دامنه کامل حرکت آن‌ها تحت‌فشار قرار می‌دهد.

کارهای بی‌ثباتی زیادی را در بر می‌گیرد (برای به خدمت گرفتن ماهیچه‌های بیشتر و تقویت هسته بدن برای تثبیت مجدد بدن).

ایده‌آل برای همه: یکی از بزرگ‌ترین مزایای تمرینات عملکردی این است که برای همه خوب است. چه یک ورزشکار حرفه‌ای باشید یا یک فرد معمولی می‌توانید در کلاس‌های تمرینی فانکشنال شرکت کنید. تمرینات فانکشنال برای تمام سنین مناسب است. تمرینات پیشرفته نیستند و هرکسی می‌تواند آن را انجام دهد.

ورزش فانکشنال فقط برای حالت دادن به بدن نیست: تمرینات عملکردی برای افزایش سرعت، چابکی و بهبود سلامت قلب و عروق عالی است. هنگامی که به‌درستی انجام شود، این نوع تمرین نه‌تنها باعث بهبود عضلات مرکزی کمر و شکم می‌شود، بلکه مزایای زیر را نیز ارائه می‌دهد:

  • وضعیت بدن را بهبود می‌بخشد
  • دامنه حرکت را افزایش می‌دهد
  • برای انعطاف‌پذیری عالی است
  • باعث کاهش استرس می‌شود
  • چربی‌ها را می‌سوزاند: تمرین عملکردی می‌تواند تأثیر زیادی در زمانی که در تلاش برای کاهش وزن هستید، داشته باشد. وقتی بدن شما به‌درستی کار می‌کند، در سوزاندن کالری کارآمدتر می‌شود.
  • استقامت را افزایش می‌دهد
  • به ریکاوری سریع‌تر عضلات پس از آسیب کمک می‌کند
  • عملکرد ورزشی را غنی می‌کند

معرفی باشگاه ریستارت کلاب (Restartclub.ir)

به جرات می‌توان گفت ریستارت کلاب یکی از باشگاه‌های برتر در تهران و ایران از نظر کیفیت است. این باشگاه با ارائه انواع برنامه تمرینی فانکشنال و همچنین برنامه‌های تغذیه مناسب سعی دارد افراد به سطح مطلوبی از تناسب‌اندام برساند. استفاده از دانش و تجربه مربیان مجرب برای ارائه تمرین و برنامه غذایی می‌تواند نقش به سزایی در به بار نشستن زحمات ورزشکاران در مجموعه ورزشی ما ایفا کند.

یکی از دلایلی که کلاس‌های ورزشی و مربی‌های شخصی در ریستارت کلاب سعادت‌آباد، شامل تمرینات فانکشنال می‌شوند، این است که برای افراد در هر سنی و هر سطح تناسب‌اندام مناسب است. حرکات روزمره را تقلید می‌کنند و نیازی به سطوح پیشرفته تناسب‌اندام ندارند. فردی که برای حفظ یک سبک زندگی سالم تمرین می‌کند، می‌تواند به‌راحتی توسط کلاس‌های تناسب‌اندام ما آماده‌تر شود. کلاس‌های تمرینی در ریستارت کلاب که شامل تمرینات فانکشنال است، به افراد عادی اجازه می‌دهد بدون احساس ضعف یا تمرین زدگی، به نتایج فوق‌العاده‌ای دست یابند.

هزینه ورزش فانکشنال و تجهیزات آن امروزه بسیار زیاد است و بهترین راه، ثبت‌نام در یک باشگاه است. انتخاب یک باشگاه مناسب که علاوه بر منظم و تمیز بودن دارای تجهیزات کاملی باشد برای افراد کمی دشوار است. ورزش فانکشنال آقایان نیز در میان کلاس‌های باشگاه برگزار می‌شود تا آن‌ها نیز بتوانند برای رسیدن به آنچه هدفشان است به این تمرینات بپردازند.

ورزش فانکشنال بانوان یکی از گزینه‌هایی است که در باشگاه ریستارت کلاب واقع در شهرک غرب گنجانده شده تا بانوان علاقه‌مند بتوانند در آن شرکت کنند. بانوان می‌توانند پس از ثبت‌نام و پرداخت هزینه باشگاه فانکشنال به‌صورت ماهانه از تجارب و راهنمایی‌های مربیان بهره‌مند شوند.

باشگاه ریستارت کلاب با بیش از 5 سال سابقه، یکی از مدرن ترین باشگاه های ems یا xbody کشور بوده که با کادر و مربیان مجرب با رزومه درخشان به ورزشکاران کشور خدمات ارائه می کند. تمام تلاش مربیان و کادر باشگاه این است که به صورت کامل و حرفه ای با شما همکاری کرده تا به نتایج دلخواهتان دست یابید.

ثبتنام باشگاه ایکس بادی نیاوران


باشگاه مخصوص بانوان در سعادت اباد باشگاه لاکچری غرب تهران باشگاه trx شهرک غرب باشگاه ارزان در شهرک غرب باشگاه های بانوان شهرک غرب باشگاه بدنسازی در شهرک غرب مجموعه ورزشی شهرک غرب باشگاه فانکشنال سعادت آباد باشگاه مخصوص بانوان در سعادت اباد